Voorbeeldbrieven + TOP-10 Smoezen
Voorbeeldbrieven van de Nederlandse Incassodienst.nl no cure no pay
TIP : Stickers
U kunt uw betalinsgherinneringen voorzien van onze handige opvallende rode aanmaningsstickers. Bestellen kan via Aanmaningsstickers
TIP : On line betalingsherinneringen versturen www.inkasso.nl
U kunt uw factuurgegevens en bijbehorende termijnen invullen op een speciaal afgeschermd gedeelte van deze site. Elke keer als de betalingstermijn verstreken is, maken wij u daar per e-mail op attent. Deze email bevat een kant-en-klare aanmaning in Word-formaat om direct naar de debiteur te versturen. Klik voor een demo hier
TIP : een laatste minnelijke
betalingsherinnering op ons briefpapier.
of direct door naar de incasso !! of ´n
persoonlijk gesprek 040-236 57 84.
Stap 1 : Zend uw wanbetalers tijdig betalingsherinneringen.
zie ook www.brievenwinkel.nl,
www.debiteurenwinkel.nl of
het overzicht incasso brieven!
Stap 2 : De top 10 Smoezen
Wanbetalers zijn heel creatief in het verzinnen van uitvluchten. Wees op uw hoede als u op de vraag waarom nog niet is betaald een van de onderstaande antwoorden krijgt !!!
- 1.'De verantwoordelijke voor de crediteurenadministratie is deze hele week helaas niet aanwezig. Belt u volgende week zelf terug of zal ik een notitie achterlaten?'
- 2.'Er is echt van alles en nog wat mis met wat u geleverd heeft. We hebben een waslijst van klachten. U begrijpt wel dat we die eerst opgelost willen zien.'
- 3.We zitten al een tijd te wachten op betaling door een hele grote klant. Zodra die binnen is, bent u de eerste...'
- 4. 'We begrijpen uw aanmaningen niet, want we hebben nooit een factuur ontvangen. Wilt u die alsnog sturen?'
- 5.'We hebben de goederen wel besteld bij u, maar ze daarna nooit ontvangen!'
- 6.'We hebben nooit opdracht gegeven voor de levering van uw goederen of diensten.'
- 7.'Ook toevallig dat u net nu belt! Het bedrag is vanmorgen overgemaakt. U zult het dus binnen enkele dagen wel ontvangen.'
- 8.'Door de toepassing van uw product hebben wij aanzienlijke schade geleden. We overleggen met onze advocaat over eventuele stappen.'
- 9.'Wij begrijpen ook niet hoe het komt dat u nog niets heeft ontvangen. Misschien heeft de bank een fout gemaakt. We zoeken het uit en u hoort nog van ons.'
- 10.'Wij hebben met een van uw medewerkers telefonisch afgesproken dat er eerst een creditnota zou komen voor een deel van het bedrag.
- Antwoorden :
- Klachten en reclames altijd schriftelijk en binnen 8 dagen na levering
- We geven het nu direct uit handen
- Ik laat u dagvaarden.
- Als u niet binnen 24 uur terugbelt dan nemen wij onze juridische maatregelen
- Zonder mijn toestemming kan dat niet plaatsvinden.
- Kunt u het betalingsbewijs doorfaxen ?
- Voor een voorspoedig verloop van uw vordering adviseren wij u de vordering tijdig uit handen te geven, na 65 tot 70 dagen. Opdrachtformulier
of een laatste minnelijke betalingsherinnering op ons briefpapier.
of bel ons voor een persoonlijk gesprek 040 - 236 57 84.
Copyright ® Incassodienst.nl