• Incassobureau
  • Nederlandse Incassodienst
  • Postbus 736
  • 5600 AS Eindhoven
  • Tel. 040 - 236 57 84
  • Fax. 040 - 236 76 28
  • info@incassodienst.nl

Voorbeeldbrieven + TOP-10 Smoezen

Voorbeeldbrieven van de Nederlandse Incassodienst.nl no cure no pay

TIP : Stickers

U kunt uw betalinsgherinneringen voorzien van onze handige opvallende rode aanmaningsstickers. Bestellen kan via Aanmaningsstickers

TIP :  On line betalingsherinneringen versturen www.inkasso.nl

U kunt uw factuurgegevens en bijbehorende termijnen invullen op een speciaal afgeschermd gedeelte van deze site. Elke keer als de betalingstermijn verstreken is, maken wij u daar per e-mail op attent. Deze email bevat een kant-en-klare aanmaning in Word-formaat om direct naar de debiteur te versturen. Klik voor een demo hier

TIP : een laatste minnelijke betalingsherinnering op ons briefpapier.
of direct door naar de incasso !! of ´n persoonlijk gesprek 040-236 57 84.

Stap 1 : Zend uw wanbetalers tijdig betalingsherinneringen.

zie ook www.brievenwinkel.nl, www.debiteurenwinkel.nl of het overzicht incasso brieven!

Stap 2 : De top 10 Smoezen

Wanbetalers zijn heel creatief in het verzinnen van uitvluchten. Wees op uw hoede als u op de vraag waarom nog niet is betaald een van de onderstaande antwoorden krijgt !!!

  • 1.'De verantwoordelijke voor de crediteurenadministratie is deze hele week helaas niet aanwezig. Belt u volgende week zelf terug of zal ik een notitie achterlaten?'
  • 2.'Er is echt van alles en nog wat mis met wat u geleverd heeft. We hebben een waslijst van klachten. U begrijpt wel dat we die eerst opgelost willen zien.'
  • 3.We zitten al een tijd te wachten op betaling door een hele grote klant. Zodra die binnen is, bent u de eerste...'
  • 4. 'We begrijpen uw aanmaningen niet, want we hebben nooit een factuur ontvangen. Wilt u die alsnog sturen?'
  • 5.'We hebben de goederen wel besteld bij u, maar ze daarna nooit ontvangen!'
  • 6.'We hebben nooit opdracht gegeven voor de levering van uw goederen of diensten.'
  • 7.'Ook toevallig dat u net nu belt! Het bedrag is vanmorgen overgemaakt. U zult het dus binnen enkele dagen wel ontvangen.'
  • 8.'Door de toepassing van uw product hebben wij aanzienlijke schade geleden. We overleggen met onze advocaat over eventuele stappen.'
  • 9.'Wij begrijpen ook niet hoe het komt dat u nog niets heeft ontvangen. Misschien heeft de bank een fout gemaakt. We zoeken het uit en u hoort nog van ons.'
  • 10.'Wij hebben met een van uw medewerkers telefonisch afgesproken dat er eerst een creditnota zou komen voor een deel van het bedrag.
  •  
  • Antwoorden :
  • Klachten en reclames altijd schriftelijk en binnen 8 dagen na levering
  • We geven het nu direct uit handen
  • Ik laat u dagvaarden.
  • Als u niet binnen 24 uur terugbelt dan nemen wij onze juridische maatregelen
  • Zonder mijn toestemming kan dat niet plaatsvinden.
  • Kunt u het betalingsbewijs doorfaxen ?
  • Voor een voorspoedig verloop van uw vordering adviseren wij u de vordering tijdig uit handen te geven, na 65 tot 70 dagen. Opdrachtformulier

of een laatste minnelijke betalingsherinnering op ons briefpapier.

of bel ons voor een persoonlijk gesprek 040 - 236 57 84.

Copyright ® Incassodienst.nl