Nederlandse Incassodienst, Persoonlijk woord
Zullen we elkaar serieus nemen ?
Als u zaken doet met uw klanten wilt u graag dat u serieus genomen wordt. U verricht uw diensten of levert uw goederen volgens afspraak.
Als vervolgens een klant uw betalingstermijn overschrijdt, dan wordt u eigenlijk niet serieus genomen. De klant houdt zich niet aan de betalingsafspraak terwijl u wel aan alle leveringsvoorwaarden heeft voldaan.
Maar ziet u dit ook als “niet nakomen van een afspraak”?
Meestal wordt er geduldig aangemaand of nagebeld en kan de factuur rustig 60 tot 90 dagen openstaan terwijl u toch echt 30 dagen heeft afgesproken. De klant was immers akkoord gegaan met 30 dagen.
Als de klant u wel serieus had genomen dan had de klant u direct gemeld dat er later of in termijnen betaald gaat worden maar meestal hoort u niets- U moet achter u geld aan lopen. Hoe langer u achter geld aan loopt, hoe minder serieus de klant u neemt.
Ik adviseer u dan ook om VOORAF uw regels op te stellen waarin duidelijk is hoe lang een factuur mag openstaan en de kredietlimiet per klant.
Bij “nieuwe” klanten is dit uiteraard kort en bij voorkeur contant. Met vaste klanten kunt u wat minder streng zijn als blijkt dat u serieus nemen en behandelen als een gelijkwaardige zakenpartner.
Bij het uitblijven van betaling kunt u de klant op de hoogte brengen van openstaande posten middels schrijven en bellen volgens een streng schema.
Blijft de klant niet betalen, dan verzoek u ik contact op te nemen om de kwestie met ons te bespreken onder telefoonnummer 040 - 236 57 84 of info@incassodienst.nl
Wij nemen u zeker serieus !
Met voortvarende groet,
Ton Teunissen
Formulier
Copyright ® Incassodienst.nl